Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy – posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Aktivity ŠPP zajišťuje výchovný poradce, metodik prevence, školní sociální pedagog – školní speciální pedagog.
výchovný poradce: Mgr. Miroslav Steklý
tel. kontakt: 603 841 482
e-mail – miroslav.stekly@zssever.cz
konzultační hodiny:
úterý 07:20 – 07:55
čtvrtek 14:45 – 15:30
nebo po individuální domluvě telefonicky nebo e-mailem.
Náplň práce výchovného poradce:
- koordinuje práci s žáky se specifickými poruchami učení a chování
- ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou zajištuje předmět speciální pedagogické péče a pedagogickou intervenci
- podává žákům a jejich rodičům informace z oblasti volby povolání
- zpracovává přihlášky ke studiu na SŠ
metodik prevence: Mgr. Marie Cvejnová
e-mail – marie.cvejnova@zssever.cz
konzultační hodiny: po individuální domluvě e-mailem.
Náplň práce školního metodika prevence
- metodická, koordinační, informační a poradenská činnost v oblasti primární prevence rizikového chování
- koordinace a realizace preventivního programu školy
- koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování
- poradenská činnost rodičům a zákonným zástupcům žáků v případě výskytu nějaké formy rizikového chování.
školní sociální a speciální pedagog: Bc. Martina Dostálová
tel. kontakt: 725 905 448
e-mail: martina.dostalova@zssever.cz
konzultační hodiny:
úterý 13:00 – 14:30
středa-čtvrtek: 8:00 – 14.30
Konzultace zákonných zástupců žáků je třeba předem domluvit telefonicky.
Náplň práce školního speciálního pedagoga
- Krátkodobá i dlouhodobá individuální speciálně pedagogická péče za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky (reedukační, kompenzační, …).
- Osvěta směrem k zákonným zástupcům.
- Metodická pomoc třídním učitelům i dalším pedagogickým pracovníkům, individuální konzultace.
- Participace na vytváření školních vzdělávacích programů, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory.
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich vřazení do vhodného stimulačního programu.
Náplň práce školního sociálního pedagoga
Sociální pedagog se zaměřuje na podporu žáků, kteří čelí sociálním, emocionálním nebo rodinným obtížím, a na prevenci problémového chování. Působí jako prostředník a pomáhá v rámci propojení školy, rodiny a jiných subjektů a s právními a sociálními otázkami.
- Poskytuje odborné sociálně-právní poradenství, sociální podporu a pomoc žákům a jejich rodinám v nepříznivé sociální situaci.
- Individuální práce s žáky, kteří vyžadují podporu v obtížných životních situacích
- Podpora žákům, kteří čelí rodinným, sociálním nebo osobním potížím.
- Pomoc žákům, kteří zažívají problémy ve vztazích se spolužáky, učiteli, záškoláctví, problémy s učením nebo jiné potíže ve škole.
- Poskytuje pomoc rodičům při řešení výchovných, vzdělávacích, sociálních či jiných problémů souvisejících s péčí o dítě.
- Spolupracuje se školním metodikem prevence na přípravě a realizaci preventivních aktivit.
- Zprostředkovává pomoc a spolupracuje s odbornými službami, obcemi, zdravotnickými zařízeními, OSPOD, policií a dalšími zainteresovanými subjekty. Vytváří podmínky pro navázání kontaktu a pomáhajícího vztahu s rodinami.
- Posiluje komunitní charakter školy.
- V případě zájmu provádí vzdělávání pedagogů školy a zvyšování jejich povědomí v sociálních otázkách.